SALA DE PREMSA I NOTÍCIES

Organitzen el Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna i
el Gremi de Peixaters de Catalunya

Revetlles dEstiu amb Musclos i Cava celebra el seu 5è Aniversari i convida a 7.500
racions de musclos i cava a 5 mercats municipals

La festa més gran de Catalunya dedicada al marisc de proximitat, els dies 15, 16 i 17 de juny

Tres dies de musclos i cava
El mercat de la Concepció donarà el tret de sortida a “Revetlles d’Estiu amb Musclos i Cava” el dia 15 de juny a les 11.30 del matí. El mercat barceloní del carrer Aragó acollirà l’obertura oficial de la cinquena edició de la campanya. El dijous, dia 16, els tasts populars de musclos i cava se celebraran simultàniament als mercats del Ninot, que s’estrena en la campanya, i de Sants, el degà d’aquesta iniciativa. I el divendres, dia 17, “Revetlles d’Estiu” arribarà als mercats de La Marina i La Muntanyeta, a Sant Boi, que enguany se suma a la iniciativa.

03/06/2016

Barcelona, juny 2016.La festa més gran del musclo de Catalunya celebrarà els dies 15, 16 i 17 de juny la seva cinquena edició i ho farà de manera sonada. “Revetlles d’Estiu amb Musclos i Cava” convidarà enguany a 7.500 racions de musclos del Delta de l’Ebre – 1500 més que fa un any -, cuinats a la marinera i acompanyats de més de 2.500 copes de cava Segura Viudas. També per primera vegada, la iniciativa s’estén a 5 mercats municipals, un més que l’any passat i quatre més que en la seva primera edició, l’any 2012. Dels mercats, 4 seran de Barcelona i un, de Sant Boi del Llobregat. Les degustacions populars i gratuïtes se celebraran a partir de les 11.30 del matí.

La iniciativa està organitzada pel Gremi de Majoristes del Mercat Central del Peix de Mercabarna (GMP) i Gremi de Peixaters de Catalunya (GPC) i recupera una vella tradició gastronòmica mediterrània: les musclades d’estiu. Les revetlles de Sant Joan, Sant Pere i Sant Jaume se celebraven de manera festiva als pobles costaners acompanyades de bones cassoles de musclos, coincidint en el fet que a l’estiu el mol·lusc mediterrani es troba ben ple i en el seu millor moment de sabor.

AGENDA: “Revetlles d’Estiu amb Musclos i Cava”

Dia:         Dimecres, 15 de juny

Hora:       A partir de les 11.30 h

Lloc:        Mercat de la Concepció. Aragó 313 – 317, BCN.

Dia:         Dijous, 16 de juny

Hora:       A partir de les 11.30 h

Lloc:    Mercat del Ninot. Mallorca, 133. BCN.

Mercat de Sants. Sant Jordi, 6. BCN.

Dia:         Divendres, 17 de juny.

Lloc:    Mercat de La Marina. Passeig Zona Franca 178, BCN

Mercat de La Muntanyeta. Riera Basté 0, Sant Boi.

En la campanya col·labora des del seu inici la Federació de Productors de Marisc del Delta de l’Ebre (Fepromodel) qui aporta tot el mol·lusc necessari per a les degustacions - aquest any 750 kg -. També hi participa el Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB amb professors i alumnes de sala, així com en l’elaboració de receptes totalment originals per a la iniciativa. Mercabarna i l’Associació de Concessionaris de Mercabarna (Assocome) també donen suport a la convocatòria.

Una recepta per a cada revetlla

Una altra de les novetats que presenta aquest any “Revetlles d’Estiu amb Musclos i Cava” és que suggerirà als barcelonins celebrar les revetlles d’estiu amb diferents maneres de cuinar els musclos. Les receptes han estat elaboradores pel Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB i els mateixos peixaters dels mercats on se celebraran les degustacions les oferiran als seus clients a partir del dia 9 de juny.