Dissabte, 3 de març - Mercat del Ninot - A partir de les 11.00

La cuinera Maria Espín oferirà trucs per cuinar a casa les
hortalisses més festives

II Gran Tast Popular de Bunyols de calçot amb salsa tradicional per impulsar el producte de proximitat i de temporada a casa

Forma part de la campanya “Viu la Temporada de Calçots i Carxofes amb molt de gust” que promouen Majoristes i Detallistes de Fruites
i Hortalisses, i Mercabarna

De l’1 al 15 de març, als mercats municipals de Barcelona amb
30.000 guies receptari dedicades a les hortalisses que fan festa

27/02/2018

Barcelona, 26 febrer de 2017.- El pròxim dissabte dia 3 de març a partir de les 11.00 del matí, el Mercat del Ninot acollirà el II Gran Tast Popular de Bunyols de Calçot. Seran més de 1.000 bunyols acabats de fer i servits amb la seva salsa tradicional. La iniciativa està organitzada pel Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna, el Gremi de Detallistes de Barcelona, i Mercabarna. L’objectiu és promoure un major consum a casa dels productes de temporada i de proximitat El tast forma part de la campanya “Les hortalisses Més festives. Calçots i Carxofes, amb molt de gust” (www.deProximitat-deTemporada.cat). La festa es completarà amb els tallers infantils: “El calçots, una ceba peculiar” i “La carxofa, una flor molt saborosa”; i els consells i trucs de la xef Maria Espín per cuinar aquestes hortalisses.

Viu la temporada de Carxofes i Calçots amb molt de gust dóna nom a la nova iniciativa que els Majoristes de Fruites i Hortalisses de Mercabarna (AGEM), el Gremi Provincial de Fruiters de Barcelona, i Mercabarna celebraran de l’1 al 15 de març als mercats municipals de la capital catalana. Durant aquests dies, es repartiran gratuïtament 30.000 exemplars d’una guia receptari amb consells i trucs per triar, conservar i cuinar a casa aquestes hortalisses. La guia compta amb l’assessorament gastronòmic de la cuinera Maria Espín.

L’objectiu és promoure un major coneixement de les verdures i hortalisses de proximitat, en aquest cas, la carxofa i els calçots, i com treure’n tot el partit ara que es troben en el seu moment òptim de sabor i qualitat.

L’acte central de la campanya serà el pròxim dissabte dia 3 de març, quan s’oferirà el II Gran Tast Popular amb 1.000 bunyols de cal acom patot el mes de març. Tanmateix ercats municipals de Barcelona. El moment M) i el gremi de fruiters de Bacelona çot acompanyats de la salsa tradicional preparada artesanalment. El tast – gratuït - se celebrarà al Mercat del Ninot a partir de les 11.OO del matí. Comptarà amb els consells de la Maria Espín i se celebraran dos tallers infantils sobre les hortalisses més festives.

Aquesta és la segona edició de la campanya dedicada a les hortalisses d’hivern. La proposta de majoristes i detallistes s’estrenava l’any passat amb molt bona acollida entre els fruiters i la clientela dels mercats. En aquesta nova edició, Mercabarna se suma a la proposta

De l’1 al 15 de març, els compradors i les compradores dels 42 mercats municipals rebran, de la mà dels mateixos fruiters, una guia receptari sobre la temporada de calçots i carxofes. La cuinera Maria Espín ha col·laborat en la seva elaboració amb trucs per cuinar a casa aquestes hortalisses de manera molt senzilla i gustosa, i també per triar-les quan fem la compra i conservar-les fins al seu consum. Així doncs, a més de la festiva calçotada, la guia ens recorda que podem preparar aquestes cebes al forn i en tempura. També aporta consells molt pràctics per fer que les carxofes al forn quedin extraordinàriament suaus, o bé, per fer-les al microones, en un tres i no res. La guia està accessible també a la web www.deProximitat-DeTemporada.cat, i a través de les xarxes socials