Les receptes es distribuiran als mercats municipals de Barcelona i
les peixateries de Catalunya. Es podran descarregar a www.pernadalbonacuina.com

Els Majoristes de Fruita i Peix de Mercabarna proposen “Per Nadal, la Bona Cuina que et cuida” amb receptes saboroses i sanes per a grans i petits

Els majoristes estimen un increment de vendes del 10 %, en fruita i hortalissa i un 5 % en peix i marisc fresc, aquestes festes

18/12/2015

Barcelona, 16 de desembre, 2015.- Els majoristes dels Mercats Centrals de Fruita i Hortalissa, i Peix i Marisc de Mercabarna són optimistes davant la campanya de Nadal que es presenta, en general, amb preus marcats per la tornada normalitat i molt producte.

A més, els majoristes d’ambdós mercats s’han unit per tirar endavant la campanya “Per Nadal, la Bona Cuina que et Cuida”. La iniciativa s’estendrà a peixateries de Catalunya i Mercats Municipals de Barcelona i demarcació per posar de manifest que, per Festes, és compatible menjar exquisit i saborós, sa i bé de preu. Les receptes han estan elaborades pel Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT – UB. Els majoristes de la Fruita i la Hortalissa de Mercabarna (AGEM) estimen que durant el mes de desembre comercialitzaran més de 100.000 tones de producte. Per la seva part, els majoristes del Peix i Marisc de Mercabarna (GMP) esperen vendre un 4% més que fa un any i superar les 6.500 tones de peix i marisc fresc.

Els majoristes d’ambdós Mercats Centrals més importants de Catalunya quan a distribució de producte fresc preveuen una bona campanya aquest mes de desembre. Des de l’AGEM, s’espera incrementar el volum de venda entre un 8 i 10% en relació a fa un any. “És la tendència que estem veient durant tot l’any i això ens permet ser optimistes”, assegura el president de l’AGEM, Jaume Flores. Si les previsions es compleixen, el Mercat Central de Fruites i Hortalisses vendrà més de 100.000 tones de producte només durant el desembre, del qual entre un 25 i 30% es destinarà a exportacit internt a al mercat iunterrela desembre, del qual al voltant d´alisses podria vendre mvolum de venda entre un 8 i 10 % en relaó i la resta al mercat intern.

Per la seva banda, els majoristes del Mercat Central del Peix, que abasteix més del 50% del peix i marisc, sobretot fresc, que es consumeix a Barcelona i demarcació i bona part de la resta de Catalunya, espera distribuir més de 6.500 ton. de productes frescos del mar i més de 1.000 ton. en congelat. El president del Gremi de Majoristes del Peix (GMP), Leandro Serra, explica que “durant les festes de l’any passat ja vam registrar un repunt en la venda del peix i marisc fresc. Estimem que la tendència seguirà aquest desembre”.

Fruita i Hortalissa

El president de l’AGEM, Jaume Flores, explica que els preus de les principals fruites i hortalisses que es consumiran durant aquest mes seran “assequibles. Hi ha molt producte i uns preus marcats per l’absoluta normalitat”.

Les fruites estel·lars durant el desembre seran la pinya, el meló de contra estació, el raïm blanc, les taronges i les mandarines. Pel que fa a les verdures i les hortalisses per tones comercialitzades destacaran la patata, de la que es vendran més de 16.000 tones, tomàquets, els enciams, les escaroles, les cebes, les cols, els pebrots, les pastanagues, els carbassons, les carxofes, les albergínies, els apis, els naps i els raves.

Peix i marisc fresc

Per la seva banda, el president del GMP, Leandro Serra, explica que el peix i el marisc d’aqüicultura ha agafat gran protagonisme a la taula dels catalans també durant les Festes. “S’ofereix un producte de molta qualitat, que cada vegada agrada més i amb uns preus molt estables. Hi ha molta varietat de producte tant en peix com en closca. Destaquen les lluentes, diferents cloïsses, escopinyes i ostres, un producte que cada vegada s’està introduint millor”.

Tot i que el lluç mantindrà el lloc preferent a les taules nadalenques, el salmó i el llobarro d’aqüicultura consoliden un gran protagonisme per festes de Nadal. En aquest sentit, els majoristes recomanen per aquestes Festes el corball, un peix característic del litoral mediterrani que també es troba en la seva versió d’aqüicultura i considerat per molts experts gastrònoms, entre ells l’escriptor Josep Pla, com un dels millors peixos del Mediterrani.

Per Nadal, bona cuina per a tota la família

Majoristes i detallistes de peix i fruites i hortalisses s’uneixen aquestes festes per impulsar la campanya “Per Nadal, la bona cuina que et cuida” amb l’objectiu de promoure els productes de temporada, el peix fresc i els àpats festius i sans en família. La iniciativa inclou un menú per adults i un altre d’infantil, a preus assequibles.

Tant el Gremi de Majoristes de Fruites i Hortalisses, com el Gremi del Peix desenvolupem programes infantils per a la promoció dels bons hàbits alimentaris” recorda Leandro Serra en relació als programes “5 al dia” i “Creix amb el Peix”. “I hem cregut que proposar el “Nadal Infantil”, a més de donar idees a les mares i els pares per a aquestes festes està d’acord amb l’esperit dels nostres gremis i el nostre compromís”. El menú infantil compta entre els seus ingredients principals amb calamars – un dels mol·luscs que més agraden als petits – patata, mandarina, plàtan o tomàquet, entre d’altres.

També, com és habitual, els majoristes de Mercabarna presentat un menú assequible – 15 euros - i de qualitat amb peix fresc – aquest any el protagonista és el corball - i verdures fresques de temporada. També, han presentat el Còctel Blody Marí ( del mar) amb api, tomàquet i ostres.

El president del Gremi del Peix, ha recordat que “l’ostra és un producte que gràcies al cultiu s’està democratitzant. En tenim de diferents preus i procedències. Cada vegada agrada més l’ostra mediterrània perquè és un producte molt ben treballat”. El mercat central del Peix de Mercabarna comercialitzarà durant aquest desembre uns 17.000 kg d’aquest afrodisíac marisc.

En total seran 40.000 targetons que es distribuiran a través de parades de fruites i verdures dels mercats municipals i peixateries. Les propostes es poden consultar també a la web www.pernadalbonacuina.com

Els Gremis intensifiquen les aportacions solidàries d’aliments frescos

Salmó i pinya per al dinar de Reis

de 200 usuaris de menjadors socials

Barcelona, 16 de desembre 2015.- Per quart any consecutiu, els Gremis Majoristes de Fruites i Hortalisses i Peix i Marisc de Mercabarna aportaran salmó fresc i pinyes per a usuaris de menjadors socials. Aquests aliments frescos serviran per elaborar el dinar de Reis per a 200 persones usuàries de la Casa del Cottolengo, a Barcelona.